Translate

miercuri, 25 octombrie 2017

50 DE TINERI BUZOIENI ȘI VRÂNCENI AU PARTICIPAT LA CEL MAI MARE EVENIMENT ORGANIZAT DE BISERICA ORTODOXĂ ROMÂNĂ ÎN ACEST AN

        Sectorul Învățământ și Activități cu Tineretul a constituit și coordonat grupul de tineri delegați de Arhiepiscopia Buzăului și Vrancei pentru a participa la Întâlnirea Internațională a Tinerilor Ortodocși, care a avut loc la Iași, în perioada 1-4 septembrie 2017. Proiectul a fost organizat de Mitropolia Moldovei și Bucovinei, prin Departamentul de Tineret, și Asociația Studenților Creștin Ortodocși Români (ASCOR) – filiala Iași.
     Scopul acestui eveniment a fost crearea cadrului în care tinerii să poată găsi modele și trăi experiențe formatoare, care să-i apropie de Biserică, prin împărtășirea valorilor creștin-ortodoxe și încurajarea dialogului dintre grupurile de tineret din țară și străinătate. Toate aceste obiective au fost atinse cu succes, pe parcursul activităților variate și atent planificate, asumate și derulate de cei 550 de inimoși voluntari, cu echipele lor mixte, și de cei peste 6000 de tineri ortodocși din 23 de țări din Europa, Asia și Africa.
   
În pofida lipsei de experiență națională în organizarea de mega-evenimente (în adevăratul sens al cuvântului), Biserica Ortodoxă a dat încă o dată măsura lucrului bine făcut – ca și la Baia Mare, la Cluj-Napoca și la București – cu responsabilitate, cu entuziasm, cu dragoste, în a oferi totul gratuit și, mai ales, cu încredere în forța tinerilor ortodocși, capabili de schimbare și comuniune, pe parcursul celor patru zile.
   
 Delegația Arhiepiscopiei Buzăului și Vrancei, formată din 50 de tineri familiarizați cu activitatea educațional-catehetică a Bisericii locale, și-a adus contribuția la optimizarea activităților propuse, la sporirea în rugăciune și entuziasm, împărtășind ceea ce ne ține împreună cu tineri de vârsta lor din țară și de peste hotare.
  
Emoția, rugăciunea și împărtășirea bucuriei întâlnirii celuilalt au constituit dominantele principalelor jaloane spirituale ale programului maraton: deschiderea maiestuoasă a Întâlnirii, în grădinile Palas scăldate în lumina lină a serii, interpretarea imnului național al României și cea a imnului ITO 2017, cuvântul despre sensul libertății în căutarea tânărului, adresat de Preafericitul Părinte Patriarh Daniel, deschiderea părintească a Înaltpreasfințitului Părinte Mitropolit Teofan, activitățile non-formale organizate în liceele ieșene, conferința mult așteptată a Părintelui Constantin Necula, dumnezeiasca și cutremurătoarea Sfântă Liturghie a celor peste 7000 de slujitori și credincioși adunați în fața Catedralei mitropolitane, acordarea ordinului „Crucea Moldavă” olimpicilor internaționali ai Eparhiei, festivalul de folclor organizat în Parcul Expoziției, Marșul Tinereții – cea mai mare procesiune din acest an din România, cuvântul tulburător de frumos către tineri adresat de Maica Siluana, concertul din fața Palatului Culturii, cu Orchestra Lăutarii și virtuozi ai cântecului moldovean, trupa Holograf și o mare de români și străini, închiderea evenimentului și preluarea torței ITO de către reprezentanții Mitropoliei Ardealului, dar și  lacrimile de bucurie, zâmbetele sincere și nodurile din gât la împărtășirea a ceea ce ne ține români, ortodocși și liberi…

Reacțiile tinerilor au fost pe măsură:
„Totul a fost la superlativ, începând cu ceremonia de deschidere și încheind cu Sfânta Liturghie. Ne-am distrat pe cinste la concert și am lăcrimat la final, atunci când ne-am despărțit de capitala Moldovei, care, timp de patru zile, a devenit capitala Ortodoxiei. Fiind înconjurați de farmecul tinereții, de o bucurie mai presus de cuvinte, de acel je ne sais quoi al zâmbetelor celor din jur, nu am simțit trecerea timpului. În final, tot ce îmi rămâne de spus este că ITO 2017 a fost o experiență memorabilă și Îi mulțumesc lui Dumnezeu pentru că a rânduit astfel. Hristos în mijlocul nostru!” (Ramona Maria Zaharia)
„Au fost patru zile pline, patru zile în care am încercat să uităm parola de la telefon și să ne aducem aminte parola de la viața reală, cu adevărat liberă în Hristos, patru zile în care am realizat că sunt adevărate cuvintele părintelui Constantin Necula: mai bine robi ai lui Hristos decât sclavi la alții. O experiență unică și motivantă, la care Dumnezeu ne-a învrednicit să luăm parte și să o trăim. Mulțumim pe această cale organizatorilor și, mai ales, tinerilor voluntari, iar nu în ultimul rând Sectorului Învățământ și Activități cu Tineretul din cadrul Arhiepiscopiei Buzăului și Vrancei. Hristos în mijlocul nostru!” (Cătălin Chivu)
„M-am întors acasă după 4 zile extraordinare, 4 zile de desfătare duhovnicească, petrecute în vechiul târg al Ieșilor, în orașul care acum 100 de ani a fost stâlpul de rezistență al Regatului fărâmițat, orașul care a purtat pașii lui Eminescu, Creangă, Titulescu, Alecsandri, mitropoliții Naniescu, Costachi, Varlaam, Dosoftei și atâția alții, care au înnobilat acele plaiuri binecuvântate. De ce am fost la Iași? Am fost să înțeleg mai bine ce este libertatea și cum să mi-o manifest în planul acesta mundan, în consecința căruia mă voi poziționa, apoi, în planul Absolutului. Îți multumesc, Doamne, pentru această șansă nemaipomenită! Hristos în mijlocul nostru!” (Daniel Bahnea)
„Vreau să vă mărturisesc că în aceste patru zile m-am simțit ca în Rai. Un Rai pe care l-am făcut noi pe pământ, și nu oriunde, ci în Grădina Maicii Domnului. Am crezut că entuziasmul meu vine de la faptul că a fost prima mea participare la ITO, dar asta este doar o mică parte din tot amalgamul de emoții pe care le-am trăit. L-am simțit pe Hristos în mijlocul nostru, am simțit cum îngerii au cântat cu noi și am simțit protecția divină a Preacuvioasei Maicii noastre Parascheva. Tot ce s-a întâmplat acolo a fost unic. Am învățaț, în tot acest timp, multe lucruri cu folos duhovnicesc, mi-am făcut prieteni și, cel mai important, am adunat atâtea amintiri pe care nu le voi uita niciodată. Vreau să vă mulțumesc pentru faptul că ați făcut posibilă participarea mea la ITO, pentru faptul că ați fost atât de deschiși cu noi și pentru că am reușit să vă lăsăm o amintire plăcută. Sper să pot să mă implic mai mult în activitățile Sectorului educațional, pentru că faceți o treabă bună cu tinerii”. (Simona Chiriac)
„Fiecare început, indiferent dacă este începutul unei săptămâni sau al unui an sau al unei luni, reprezintă o nouă provocare, o nouă deschidere către un orizont. Ei bine, pentru mine, începutul lunii septembrie nu poate fi descris în cuvinte. Și anul acesta am avut privilegiul de a participa, alături de alți tineri, la ITO. Am trăit 4 zile de mare bucurie duhovnicească, 4 zile pe care nu le voi uita niciodată… Este foarte greu să spun ce m-a impresionat cel mai mult, pentru că toate activitățile și festivitățile au fost la înălțime. Vreau să mulțumesc din toată inima Sectorului Învățământ și Activități cu Tineretul, reprezentat de Părintele Consilier Cristian Marius Dima și de doamna inspector Raluca Trocaru, pentru această șansă de neuitat și pentru tot ce am avut ocazia să învăț! ITO 2017 va rămâne pentru totdeauna în inima mea! Hristos în mijlocul nostru!” (Maria Moroianu)

Pr. prof. Cristian Marius Dima
Consilier eparhial

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu