Stimați colegi,
Pentru eficientizarea procesului operațional administrativ și reprezentativitate responsabilă în protoieriile și parohiile din subordine, Sectorul Învățământ și Activități cu Tineretul vă propune următorul mod de informare și documentare:
Pentru eficientizarea procesului operațional administrativ și reprezentativitate responsabilă în protoieriile și parohiile din subordine, Sectorul Învățământ și Activități cu Tineretul vă propune următorul mod de informare și documentare:
1. Preoții și personalul neclerical de la parohiile din
subordine se vor adresa, mai întâi,
pentru informații, cancelariei administrative a Protoieriei de care aparțin, unde li se vor prezenta conținuturile și prevederile
procedurilor emise de Patriarhia Română ori de Centrul Eparhial; în cazuri
particulare, Protopopul va solicita Consilierului eparhial informații
nemenționate în documente;
2. Toate dosarele și adresele
preoților și parohiilor vor fi înaintate Sectorului nostru, prin Protoierii. Acestea înaintează, cu adresă, dosarele preoților/personalului neclerical, trimițându-le în timp util și vor conține recomandarea expresă a protopopului sau
refuzul acordării acesteia, ca și concluzii ale analizei dosarului respectiv de
către protopop; de asemenea, se va specifica dacă solicitantul este sau a fost
supus vreunei sancțiuni administrative sau disciplinare,
dacă dosarul este complet și dacă
este eligibil;
3. Toate memoriile de
activitate ale preoților vor fi avizate de protopop, în baza analizei și
verificării celor menționate; calificativul
acordat, reieșit din evaluarea anterioară, va fi adeverit printr-un document
distinct, care va cuprinde și vechimea
în preoție/muncă, după caz, a solicitantului;
4. În cadrul inspecțiilor, protopopii vor monitoriza sau
verifica, programele, proiectele și
activitățile catehetice din parohie, precum și parteneriatul Școală – Biserică și activitățile cu tineretul; acestea vor fi probate prin documente,
afișe, fotografii, clipuri video, materiale de lucru, produse ale
catehizaților/elevilor, contracte de sponsorizare, facturi, articole de
diseminare în mass-media etc. În plus, vor verifica existența și gestionarea Fondului parohial pentru susținerea orei de
Religie;
5. Pentru dezvoltarea și sustenabilitatea învățământului teologic buzoian, protopopul va verifica
modalitățile concrete prin care preotul a făcut cunoscută comunității – acolo
unde este oportun – oferta educațională
a Seminarului Teologic Ortodox din Buzău, pentru anul următor.
Toate acestea vor fi cuprinse într-un portofoliu de activități catehetice, didactice și cu tineretul, ce
va fi prezentat de către preot, în cadrul inspecțiilor;
6. Protopopii vor întocmi, după caz, rapoarte descriptive sau paragrafe
în cadrul proceselor verbale sau formularelor de inspecție, în care vor detalia
activitatea catehetică și, dacă este cazul, didactică a preotului; pe lângă
aceasta, vor consemna dacă există programe
de consiliere duhovnicească, pe care preotul le derulează, cu vreo
categorie de vârstă din credincioșii parohiei, așa cum se stipulează în
documentele administrative ce se întocmesc în cadrul inspecției speciale pentru
transfer, promovare sau obținerea gradului I;
7. De asemenea, Cancelaria administrativă a protopopiatului se
va îngriji ca:
a) Preoții care predau Religia să întocmească rapoarte din trei în trei ani, conform Procedurii de acordare și de retragere a
avizului scris (binecuvântării) al chiriarhului pentru desfășurarea de
activități în învățământul religios și teologic, emisă de Patriarhia
Română;
b) Preoții care se înscriu la grade didactice sau
profesionale, și nu numai - întrucât, conform Canoanelor, preotul este învățător al credinței - să aibă activitate catehetică semnificativă, care să includă toate programele și proiectele Patriarhiei
Române și cele ale Centrului Eparhial; de asemenea, până la înscriere, candidații
vor face dovada organizării unei vizite
arhierești în parohie, precum și a cel
puțin două articole, cu conținut religios sau educațional, publicate, în
ultimii cinci ani, în una din publicațiile: Glasul
adevărului, Lumina, Lumina educației, Chemarea credinței, sau în presa locală; aparițiile TV vor constitui un avantaj, în măsura în care ele reflectă slujirea acestuia ca exemplu de bună-practică.
Toate aceste documente
vor fi păstrate și în dosarul profesional al preoților, la protoierie.
c) Preoții care recomandă
tineri pentru învățământul teologic preuniversitar și universitar, precum
și pentru ocuparea unei catedre de Religie, să cunoască toate condițiile
solicitate de prevederile Procedurii,
eliberând astfel de documente cu responsabilitate.
d) Toate noutățile
de pe website-ul Arhiepiscopiei Buzăului și Vrancei: știri, proiecte catehetice și
documente utile, precum și de pe blogul http://siatarhbzvn.blogspot.ro să fie difuzate unităților administrative din
teritoriu în timp util, ca și cele
transmise prin poșta electronică, la care se va confirma / răspunde în termenele
prevăzute.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu